رفتن به مطلب
رونمایی از اولین و قویترین قالب IPS در ایران و در مارکتهای جهانی ×

test title

Please upload image with appropriate resolution.

 

 



More

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.



More

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.



More

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.



More
  • پینترست چیست؟

       (0 امتیاز)

    Support

    حتما برای شما هم پیش آمده که دنبال یک ایده برای عکاسی، تزیین غذا یا حتی چیدمان داخلی خانه باشید. احتمالاً برای پیدا کردن چنین ایده‌هایی از گوگل استفاده کردید و با مطالب مرتبط یا نامرتبط زیادی مواجه شدید. یک راهکار ساده‌تر هم برای پیدا کردن ایده‌های این چنینی وجود دارد؛ شبکه اجتماعی پینترست.

    پینترست درست مثل اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است.  استفاده از این شبکه اجتماعی چندان در کشور ما مرسوم نیست. اما جالب است بدانید که بر طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۷ در حدود ۲ میلیون کاربر از این شبکه اجتماعی استفاده می کردند که این مقدار در سال 2021 به 444 میلیون نفر در سرتاسر دنیا رسیده است.

    پینترست محل ارائه ایده‌ها به صورت تصویری است. این شبکه اجتماعی در هر زمینه ای ایده‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهد. با توجه به تعداد زیاد کاربران در شبکه، شما می‌توانید ایده‌های متفاوتی درمورد هر چیزی که به دنبال آن هستید، در آن  پیدا کنید.

    در این مقاله می‌خواهیم در مورد این شبکه اجتماعی بیشتر با شما صحبت کنیم. احتمالاً پس از خواندن این مطلب شما نیز به جمع پینترستی‌ها خواهید پیوست.

     پینترست چیست؟

    پینترست یک شبکه اجتماعی تصویری است که با هدف به اشتراک گذاری سبک زندگی راه اندازی شده است.

    کاربران این شبکه اجتماعی با بارگذاری تصاویر مختلف در زمینه‌های گوناگون، ایده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند  و حتی گاهی از فروش این ایده‌ها کسب درآمد می‌کنند.  تمام جزئیات یک زندگی روزمره را می‌توانید در پینترست پیدا کنید. کافیست برای پاسخ یک سوال ساده در پینترست جستجو کنید؛ هزاران تصویر در مورد آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. آشپزی، خانه داری، طراحی داخلی، ایده‌های عکاسی، جاذبه‌های توریستی شهرهای مختلف، حرکات ورزشی، همگی مواردی هستند که در پینترست می‌توانید ایده‌های جذابی در مورد آنها پیدا کنید.

    نتایج جستجوی پینترست برخلاف موتورهای جستجو متنی نیست. مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و به ترتیب در کنار یکدیگر چیده شده است، در نتیجه‌ی هر جستجو برای شما نمایش داده می‌شود.

    علاوه بر اینها می‌توانید از پیشنهادات پینترست نیز استفاده کنید. پینترست موضوعات مختلف را دسته بندی کرده و شما می‌توانید با دنبال کردن این موضوع‌ها تمام ایده‌های موجود در این زمینه را مشاهده کنید.

    درست مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی در این شبکه نیز امکان فالو کردن کاربران دیگر وجود دارد.

     پینترست چیست؟

    تاریخچه پینترست

    شبکه اجتماعی پینترست اولین بار توسط بن زیلبرمن (Ben Silberman) در سال ۲۰۰۹ پایه گذاری شد. نسخه بتای این شبکه در سال ۲۰۱۰ در دسترس عموم قرار گرفت.

    نام این شبکه اجتماعی از دو لغت pin به معنای سنجاق کردن و interest به معنای علاقه گرفته شده است. در واقع ایده اولیه این شبکه درست مثل یک برد بزرگ است که افراد علاقه مندی‌های خود را با به‌اشتراک گذاری روی آن سنجاق می‌کنند.  در سال ۲۰۱۱ مجله تایم پینترست را در میان ۵۰ وب سایت برتر آن سال معرفی کرد. در زمستان همان سال پرینترست با بیش از ۱۱ میلیون بازدید در هفته در دسته ده شبکه اجتماعی برتر جهان قرار گرفت.

    در حال حاضر نرم‌افزارهای مربوط به این شبکه اجتماعی برای کاربران تلفن‌های همراه  ios و اندروید و کامپیوترهای شخصی در دسترس هستند.

    قوانین پینترست

    برای فعالیت کردن در شبکه اجتماعی پینترست باید حساب کاربری بسازید.  پس از آن درست مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی علاوه بر دیدن ایده‌های دیگران، می‌توانید ایده‌های خود را نیز به اشتراک بگذارید.  به علاوه می‌توانید افراد مختلف را فالو کنید و از پست‌های جدید آنها با خبر شوید.

    علاوه بر این‌ها پینترست قابلیت دیگری با عنوان pintrest len  نیز دارد. با استفاده از len می‌توانید از هر چیزی که در قاب دوربین شماست، ایده بگیرید.  کافیست در اپلیکیشن پینترست روی علامت دوربین در کنار منوی جستجو ضربه بزنید. دوربین را روی چیزی که می‌خواهید از آن ایده بگیرید، زوم کنید و عکس بگیرید. حالا با استفاده از این عکس، پینترست تمام ایده‌های مرتبط را به شما نشان می‌دهد. در واقع  len ابزار جستجوی تصویری است.

    هدف پینترست مرتبط کردن افراد در سرتاسر جهان بر اساس علاقه مندی‌های آنهاست .

    در کنار همه‌ی این کارایی‌ها، می‌توانید موضوعات جذابی که در وبگردی‌های خود می‌بینید را از طریق نشانگرهای پینترست (pintrest book marklet)  در این شبکه اجتماعی پین کنید.

     پینترست چیست؟

    ثبت نام در پینترست

    برای استفاده از همه قابلیت‌های شگفت انگیزی که در بخش‌ قبلی در مورد آنها صحبت کردیم، باید یکی از کاربران پینترست باشید. پس اول باید ثبت نام کنید.

    اگر اولین بار است که از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید، برای ثبت نام به یک آدرس ایمیل معتبر نیاز دارید. پس از نصب و ورود به اپلیکیشن این شبکه اجتماعی،  پنجره ای برای شما باز می‌شود. در این پنجره ایمیلتان را وارد کنید و یک کلمه عبور مناسب انتخاب کنبد. به این ترتیب شما به سادگی یکی از اعضای پینترست می‌شوید. به علاوه می‌توانید به صورت مستقیم با حساب کاربری گوگل و فیسبوک خود نیز متصل شوید.

    پس از انجام این مرحله پینترست به صورت خودکار موضوعاتی را برای شما نمایش می‌دهد. از میان این موضوع‌ها عنوان‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

    در مرحله بعدی پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، صفحه‌ی پینترست شما آماده‌ی استفاده خواهد بود. از این جا به بعد در مورد نحوه‌ی استفاده از امکانات پینترست حرف می‌زنیم.

    جستجوی یک ایده

    برای جستجو در پینترست، کافیست از explore این نرم افزار استفاده کنید. با تایپ کردن عبارت مورد نظر دنیایی از ایده‌های مرتبط با این عبارت برای شما نمایش داده خواهد شد. علاوه بر اینها پینترست، تصاویر یا به اصطلاح پین‌های مرتبط با جستجوی شما را نیز به صورت اتوماتیک برایتان نمایش می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید با کلیک کردن بر روی این پین‌ها، نتایج مطابق با نیازتان را  راحت تر پیدا کنید.

     ذخیره کردن پین‌ها

    حتماً از بین نتایج جستجو تصاویری هستند که توجه شما را به خود جلب می‌کنند. شما می‌توانید این پین‌ها را با استفاده از گزینه save در پایین صفحه ذخیره کنید. همچنین با کلیک بر روی دکمه send  می‌توانید تصویر مورد علاقه خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی دیگر برای دوستانتان بفرستید.

     فالو کردن دیگران

    برای ارتباط برقرار کردن با بقیه کاربران در پینترست، می‌توانید مانند سایر شبکه‌های اجتماعی از گزینه follow استفاده کنید. زیر هر پین مشخصات کاربری که آن را به اشتراک گذاشته نمایش داده می‌شود. از این طریق می‌توانید به پروفایل او وارد شده و او را فالو کنید.

    ارسال پیام

    برای ارسال پیام کافیست بر روی دکمه موجود در گوشه بالای سمت راست صفحه کلیک کنید. با دانستن ایمیل یا نام کاربری افراد، می‌توانید برای آنها پیام ارسال کنید یا پین‌های مختلف را با آنها به اشتراک بگذارید.

     به اشتراک گذاری محتوا

    درست مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی در پینترست نیز می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. همانطور که قبلاً اشاره شد، پینترست یک صفحه تصویر محور است. بنابراین محتوای شما باید یک محتوای تصویری باشد.

    برای به اشتراک گذاری کافیست بر روی دکمه + کلیک کنید و عکس یا عکس‌های مورد نظرتان را به اشتراک بگذارید. ‌ به این عکس‌های به اشتراک گذاشته شده اصطلاحاً پین گفته می‌شود.

    شما می‌توانید در مورد موضوعات مختلف برد‌های مختلفی را بر روی پروفایل خود ایجاد کنید و برای هر کدام تصاویر مختلفی آپلود کنید. علاوه بر محتوای تصویری می‌توانید آدرس وب سایت خود را نیز بر روی برد‌ها پین کنید. به این ترتیب پینترست از روی محتوای وب سایت شما تصاویر شاخص را انتخاب کرده و آنها را به صورت یک تصویر قابل کلیک نشان خواهد داد. این قابلیت پینترست برای دیده شدن هر چه بیشتر شما بسیار کارآمد است.  در واقع شما با یک تصویر محتوای نوشته شده خود را نیز پر بازدید می‌کنید.

     پینترست چیست؟

    کاربرد پینترست در توسعه‌ی کسب و کارها

    درست مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی پینترست نیز می‌تواند درگاهی برای توسعه کسب و کار شما باشد.  با تولید محتوای تصویری خوب و باکیفیت و به اشتراک گذاری آن با مخاطبانتان می‌توانید آگاهی افراد را در مورد برند خود افزایش دهید، و با تصاویر کلیکی تعداد بازدید از وب‌سایتتان را بیشتر کنید. همه‌ی این فعالیت‌ها بر افزایش فروش شما تاثیر گذار است.

    ایجاد بورد‌های مختلف  با موضوعاتی مانند محصولات جدید، ایده‌های در حال تولید، افراد شاغل در کسب و کار و یا هر موضوع دیگری که می‌تواند برای مخاطبان شما جذاب باشد،  صفحه پینترست شما را کارآمدتر می‌کند.  البته به یاد داشته باشید که پینترست تنها یک ابزار کمکی برای توسعه کسب و کار شماست. قطعا برای بهره بردن از کارایی‌های این شبکه اجتماعی باید یک وب سایت خوب داشته باشید.

    برای اینکه بتوانید از پینترست برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

    ۱.   اکانت کاری بسازید

    حساب‌ کاربری کاری یا Business account  نقطه شروع فعالیت شما در پینترست است. پس از ایجاد این حساب کاربری اولین قدم، نوشتن یک بیو کارآمد است. بیو شما باید با عبارت‌های کوتاه و کلیدی کسب و کار شما را معرفی کند.

    در مرحله بعد باید فعالیت‌های برندینگ را در پینترست شروع کنید. در قدم اول عکس پروفایل مناسب انتخاب کنید.  این عکس باید معرف کسب و کار شما باشد و چه بهتر که از لوگوی کسب و کارتان برای این کار استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان با اولین نگاه شما را بشناسند.

    در قدم بعدی سعی کنید عنوان‌های پیج خود را مطابق با عبارت‌های جستجوی کاربران تنظیم کنید. با استفاده از اطلاعات سایر شبکه‌های اجتماعی و موتور جستجوی گوگل، شما احتمالاً عبارت‌هایی پر کاربرد در جستجوها را می‌شناسید، از این عبارت‌ها در عنوان بردهای پیج پینترست‌تان استفاده کنید.

    در بخش مربوط به توضیحات برند (brand description)  اطلاعات بیشتری را در مورد برند خود وارد کنید.  استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در این بخش بسیار کاربردی است.

    به کمک هشتگ‌ها می‌توانید در مورد محصولات و خدمات قابل توجه در بازار هدف ایده‌های خوبی پیدا کنید. این ایده‌ها به شما کمک می‌کنند تا استراتژی‌های بازاریابی خودتان را در طول زمان اصلاح کنید و بیشتر روند کسب و کار خود را به نیاز مشتریان نزدیک کنید. بد نیست با نحوه استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

    2. کیفیت تصاویر وب سایت خود را افزایش دهید

    همانطور که قبلاً گفته شد، شما با افزودن آدرس وب سایتتان به پینترست اجازه می‌دهید تا تصاویر  موجود بر روی وب سایت را در صفحه شما نمایش دهد. بنابراین هرچه کیفیت این تصاویر بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری نسبت به برند شما توجه می‌کنند. علاوه بر این در وب سایت نیز با افزودن دکمه اشتراک گذاری پینترست این امکان را برای کاربران ایجاد کنید تا تصاویر شما را در  پینترست به اشتراک بگذارند.

    تصاویر محصولات، تصاویر مربوط به مقاله‌ها و تصاویری که کارایی محصول شما را نمایش می‌دهند؛ سه مدل تصویر ارزشمند برای استراژی‌های پیج پینترست شما هستند. افزایش کیفیت این تصاویر و کلیکی بودن آنها به شکل مستقیم و غیر مستقیم به توسعه کسب و کار شما کمک می‌کند.

    سعی کنید تصاویری با کیفیت بالا به صورت افقی و در اندازه ۶۰۰ پیکسل با نسبت ۲:۳ یا ۱:۳.۵ تولید کنید. تصاویر محصولات خود را حتما به فروشگاه‌های اینترنتی‌تان لینک کنید. به این ترتیب کاربران پینترست مستقیماً می‌توانند بدون هیچ حرکت اضافه تری از شما خرید کنند. راهنمای اندازه بهینه تصاویر برای شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.

    3. وب سایت و صفحه پینترست خود را با یکدیگر لینک کنید

    در بخش‌های قبلی گفتیم که با قراردادن لینک وب سایت بر روی بوردهای پینترست، تصاویر وب سایت شما در پیج تان نمایش داده می‌شود. اما این کار به صورت خودکار انجام نمی‌شود. برای لینک شدن وب‌سایت با پینترست باید مراحل زیر را  به دقت انجام دهید:

     کد مربوط به پینترست را روی وب سایت‌تان قرار دهید

    برای انجام این کار می‌توانید از افزونه Yost SEO استفاده کنید. این افزونه به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اضافه کردن متا تگ مربوط به پینترست، کدهای ضروری دیگر را نیز از روی پینترست کپی و روی وب سایت خود قرار دهید.

    به این ترتیب شما برای اپلیکیشن پینترست این امکان را فراهم می‌کنید که در میان وب سایت شما جستجو کند و تصاویر وب سایت را نمایش دهد.

     سایت‌تان را در پینترست اعتبار سنجی کنید.

    برای این کار کافیست به بخش Pinterest’s validation tool  بروید. در این بخش می‌توانید پیش نمایشی از پین‌های خود را مشاهده کنید. به علاوه می‌توانید برای پین‌های جدید نیز درخواست دهید.  معمولاً پس از انجام این کار توسط پینترست ایمیلی به شما ارسال می‌شود که از طریق آن آدرس وب سایت خود را تایید کنید.  ممکن است ارسال این ایمیل از طرف پینترست حتی تا یک هفته نیز طول بکشد.

     پینترست چیست؟

    راهکارهای موفقیت در پینترست

    تا اینجای کار تنظیمات مختلف برای راه اندازی یک اکانت موفق شغلی در پینترست را برای شما بازگو کردیم. از اینجا به بعد این فعالیت شماست که میزان موفقیتتان را تعیین می‌کند. مانند بقیه شبکه‌های اجتماعی باید مرتباً در اکانت پینترست خود فعالیت داشته باشید و با قرار دادن پین‌های جدید در نتایج جستجو‌ها دیده شوید.

    توصیه می‌شود حداقل روزانه 5 پین بر روی پینترست قرار دهید. برای انجام این کار می‌توانید از ابزار زمانبندی مانند buffer استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید که قرار دادن پست به صورت منظم  مخاطبان را بیشتر با برند شما درگیر می‌کند. برای موفقیت در استراتژی‌های پینترست لازم است در دوره‌های زمانی مشخص، فعالیت‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید. نقاط ضعف و نقاط قوت خود را مشخص کنید و از آنها برای تعیین استراتژی‌های بعدی خود بهره ببرید.

     سخن پایانی

    پینترست یک شبکه اجتماعی تصویری است که توجه کاربران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است.این شبکه اجتماعی نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام موقعیت خوبی برای برقراری ارتباط است .

    ایده اصلی تولید این شبکه به اشتراک گذاری ایده‌های مختلف در قالب تصویر بوده، بنابراین شما می‌توانید از این شبکه پرمخاطب برای رفع همه نیازهای روزمره خود استفاده کنید. آشپزی، خیاطی،چیدمان و دکوراسیون و  هزاران موضوع روزمره دیگر در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

    در کنار اینها پینترست موقعیت خوبی برای کسب و کار شما نیز هست. شما می‌توانید با ست کردن این شبکه اجتماعی بر روی وب‌سایت خود، تصاویر وب سایت را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، با ایجاد بردهای مختلف و پیدا کردن تصاویر متفاوت می‌توانید در پینترست نیز بخشی از فعالیت‌های برندینگ خود را انجام دهید. حتما راهنمای انتخاب شبکه اجتماعی برای کسب و کار را مطالعه کنید.

    آمار نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از افراد از طریق پینترست وارد وب سایت‌های فروشگاهی شده‌ و خرید می‌کنند. بنابراین نباید از کارایی این شبکه اجتماعی برای توسعه کسب و کار خود غافل شوید.

     

    منبع: وبسایت ژاکت


    بازخورد کاربر

    هیچ امتیازی برای نمایش وجود ندارد.


×
×
  • ایجاد مورد جدید...

اطلاعات مهم

برای تجربه رابط کاربری بهتر و تعامل بهتر شما با انجمن ما از کوکی ها استفاده میکنیم قوانین