رفتن به مطلب
رونمایی از اولین و قویترین قالب IPS در ایران و در مارکتهای جهانی ×

test title

Please upload image with appropriate resolution.

 

 



More

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.



More

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.



More

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.



More
  • رفع خطای Your connection is not private

       (0 امتیاز)

    Support

    آیا تا به حال ارور your connection is not private را در وب سایت خود مشاهده کرده اید؟ این پیام خطایی است که در گوگل کروم مشاهده خواهید کرد. همین خطا با پیام های کمی متفاوت در تمام مرورگرهای مدرن نمایش داده می شود و عیب یابی آن برای مبتدیان کمی گیج کننده است. به همین علت بر آن شدیم تا در این مقاله به آموزش رفع خطای Your connection is not private بپردازیم.

    در این راهنمایی که برای صاحبان سایت ها طراحی شده است، به شما نشان خواهیم داد که your connection is not private چیست و چگونه به راحتی خطای Your connection is not private را در وب سایت خود برطرف کنید. همچنین در مورد چرایی بروز این خطا و چگونگی جلوگیری از آن در آینده صحبت خواهیم کرد.

    خطای Your connection is not private چیست؟

    قبل از رفع خطای Your connection is not private بیایید ببینیم این خطا چیست.

    خطای “اتصال شما خصوصی نیست” به این معنی است که مرورگر شما نمی تواند بررسی کند که آیا یک وب سایت برای بازدید امن است یا خیر. مرورگر شما این پیام هشدار را صادر می کند تا از بازدید شما از سایت جلوگیری کند، زیرا بازدید از یک سایت ناامن  ممکن است اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار دهد.

    مرورگر شما گواهی امنیتی یک سایت را تأیید می کند تا تأیید کند که سایت هنگام بازدید از آن از حریم خصوصی شما محافظت می کند. اگر گواهی مطابق استاندارد نباشد، به این معنی است که داده‌های شخصی شما ممکن است رمزگذاری نشده و در نتیجه در معرض تهدیدات آنلاین قرار بگیرند. به طور خلاصه، خطای “اتصال شما خصوصی نیست” دقیقاً به این معنی است: اتصال شما خصوصی نیست و این خطا چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت.

    خطای «اتصال شما خصوصی نیست» در سپتامبر 2021 به دلیل انقضای برنامه‌ریزی شده گواهی‌های دیجیتال صادر شده توسط Let’s Encrypt، سرفصل خبرها شد.

    Let’s Encrypt یکی از بزرگترین صادرکنندگان گواهینامه های HTTPS است که اتصالات بین تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و سایر دستگاه های شما و اینترنت را رمزگذاری یا درهم می کند. این گواهی‌ها و رمزگذاری‌هایی که ارائه می‌کنند تضمین می‌کنند که جاسوسان نمی‌توانند هنگام جستجوی وب، داده‌های شما را بدزدند.

    اساساً، هر وب سایتی که از پروتکل SSL / HTTP استفاده کند، با هر بار بازدید، اطلاعات گواهی امنیت را به مرورگرهای کاربران ارسال میکند. سپس مرورگرها سعی می کنند با استفاده از کلید عمومی همراه گواهی، گواهی را تأیید کنند.

    در صورت بررسی، مرورگر کاربران با استفاده از کلید خصوصی ارسال شده توسط وب سایت شما، داده ها را رمزگذاری می کند. این رمزگذاری انتقال داده بین مرورگر کاربر و وب سایت شما را ایمن می کند.

    با این حال، اگر مرورگر نتواند گواهی را تأیید کند، نمی تواند داده ها را به صورت ایمن منتقل کند و خطایی را نشان میدهد مبنی بر اینکه اتصال شما به وب سایت خصوصی نیست.

    چرا این پیام خطا رخ می دهد؟

    قبل از ورود به وب‌سایت، مرورگر شما گواهی‌های دیجیتال آن وب‌سایت را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که شرایط لازم را برآورده می‌کنند و از اطلاعات خصوصی شما، مانند اطلاعات تماس، رمزهای عبور و روش‌های پرداخت، معمولاً از طریق رمزگذاری محافظت می‌کند.

    دلایل عدم تأیید گواهی SSL متفاوت است. گواهی ممکن است گاهی اوقات منقضی شده و یا به درستی تنظیم نشده باشد، به این معنی که سایت نمی تواند از داده های شما محافظت کند. مهم نیست که علت تصادف SSL چیست، صاحب وب سایت باید آن را برطرف کند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است تنظیمات مرورگر یا دستگاه شما دچار مشکل شده باشد. خوشبختانه، اغلب می توانید خودتان این معضل را عیب یابی کنید و مراحل برای هر مرورگر نسبتاً یکسان است.

    برای اولین بار که با این خطا برمی خورید بسیار عجیب است زیرا در بسیاری از موارد ممکن است بدون ایجاد هیچ تغییری در وب سایتتان نمایش داده شود.

    نکته مهم آخر اینکه، بارزترین دلیل مشاهده این خطا این است که گواهی SSL در وب سایت منقضی شده باشد.

    ارور “Your connection is not private” در هر مرورگر چگونه نمایش داده می شود

    وقتی این پیغام خطا را دریافت کردید، شما را به صفحه جدیدی هدایت می کند. برخی از مرورگرها از پیام های ساده استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از کدها و علائم هشدار دهنده استفاده می کنند.

    خطای Your connection is not private در فایرفاکس

    فایرفاکس این خطا را به صورت Your connection is not secure نشان میدهد.

    رفع خطای Your connection is not private

    خطای Your connection is not private در Microsoft Edge

    مرورگر Microsoft Edge این خطا را با پیام های Your connection isn’t private یا This site isn’t secure نشان می دهد.

    رفع خطای Your connection is not private

    در Safari ،Brave  و سایر مرورگرها نیز پیام های مشابهی را نمایش می دهند که در ادامه مقاله به خطای Your connection is not private در مروگر کروم که یکی از اصلی ترین مرورگرها می باشد پرداخته ایم .

    خطای Your connection is not private در گوگل کروم

    گوگل کروم این خطا را به صورت خطای Your connection is not private نشان می دهد. رفع خطای your connection is not secure در گوگل کروم را در ادامه بررسی خواهیم کرد. تصویر زیر پیغام your connection is not private در کروم را نشان می دهد:

    رفع خطای Your connection is not private

    چگونه خطای «Your connection is not private» را خودتان برطرف کنید

    دلایل زیادی وجود دارد که منجر می شود خطای «Your connection is not private» را دریافت کنید. اما، اغلب به دلیل یک مشکل در گواهی SSL است – و فقط صاحب وب سایت می تواند آن را برطرف کند. با این حال، چند راه وجود دارد که می‌توانید خطای «اتصال شما خصوصی نیست» را خودتان برطرف کنید.

    ۱ . بارگیری مجدد اجباری یک صفحه

    اولین قدم در رفع خطای Your connection is not private این است که باز و بسته کردن مرورگر را امتحان کنید. با بستن برنامه مرورگر و سپس دوباره باز کردن آن شروع کنید.

    پس از آن، سعی کنید از وب سایت بازدید کنید. اگر هنوز ارور your connection is not private را مشاهده کنید، سعی کنید صفحه را مجدداً بارگیری کنید و از کلیدهای میانبر Command + Shift + R در سیستم عامل مک یا از دکمه‌های Ctrl + Shift + R در ویندوز استفاده کنید با این کار مرورگر مجبور می شود نسخه دخیره شده صفحه را نادیده گرفته و آخرین نسخه را بارگیری کند.

    ۲ . تست با مرورگر های دیگر

    رفع خطای Your connection is not private

    اگر فقط آن سایت را با یک مرورگر در دستگاهی یکسان بررسی می کنید، سعی کنید با استفاده از برنامه مرورگر دیگری به وب سایت بروید. این مرحله احتمال محدود شدن مسئله به یک مرورگر خاص را از بین می برد. اگر اینگونه باشد، با نصب مجدد آن مرورگر مشکل برطرف می شود. در غیر این صورت، می توانید مراحل بعدی را در این راهنمای حل مشکل your connection is not private در مرورگر کروم امتحان کنید.

    ۳ . پاک کردن حافظه پنهان و کش مرورگر

    رفع خطای Your connection is not private

    شاید این راه حل را به عنوان اولین توصیه برای بسیاری از مشکلات مرتبط با اینترنت و وب سایت شنیده باشید. در این مورد نیز درست است. مرورگر شما ممکن است فایل هایی را از نسخه قدیمی وب سایت شما بارگیری کند که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود. اگر نمیدانید چگونه کش مرورگر خود را پاک کنید، راهنمای پاک کردن کش مرورگر را در بلاگ ما بخوانید.

    پس از پاک کردن کش مرورگر خود، دوباره به وب سایت مراجعه کنید تا ببینید آیا مشکل your connection is not private برطرف شده است یا نه. اگر اینگونه نبود، به خواندن ادامه دهید.

    ۴ .  بررسی ساعت و تاریخ سیستم

    به طور معمول، رایانه شما تنظیمات تاریخ و زمان خود را به طور خودکار همگام سازی می کند. با این حال، اگر رایانه شما تنظیمات تاریخ یا زمان نادرستی داشته باشد، این امر ممکن است باعث شود که مرورگر شما فکر کند گواهی SSL وب سایت نامعتبر است. و باید برای رفع خطای Your connection is not private تاریخ و زمان را تنظیم کنید.

    ۵ . تنظیم زمان در سیستم عامل ویندوز

    اگر از رایانه دارای سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید، کافی است روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و “تنظیم تنظیمات زمان و تاریخ” را انتخاب کنید.

    رفع خطای Your connection is not private

    ۶ . تنظیم زمان در سیستم عامل مک

    اگر از رایانه ای دارای سیستم عامل Mac استفاده می کنید، برنامه «تنظیمات» را باز کرده و روی نماد «تاریخ و زمان» کلیک کنید.

    رفع خطای Your connection is not private

    در مرحله بعدی، به برگه تاریخ و زمان بروید و مطمئن شوید که گزینه کنار گزینه “تنظیم خودکار تاریخ و زمان” انتخاب شده است. اگر علامت گذاری نشده است، بر روی نماد قفل در گوشه پایین سمت چپ پنجره کلیک کنید تا این گزینه فعال شود.

    ۷ . غیرفعال سازی آنتی ویروس و برنامه های VPN

    اگر از برنامه های آنتی ویروس در رایانه یا سرویس VPN استفاده می کنید، برای رفع ارور your connection is not private آنها را موقتاً خاموش کنید.

    با این کار می توانید تأیید کنید که این برنامه ها گواهی SSL را مسدود نمی کنند و مرورگر شما را مجبور نمیکند خطای Your connection is not private را نشان دهد.

    اگر متوجه شدید که یکی از این برنامه ها باعث ایجاد مشکل شده است، می توانید برای کمک به تیم پشتیبانی آنها مراجعه کنید.

    ۸ . بررسی تاریخ انقضا گواهی SSL

    یکی دیگر از دلایل عمده این خطا، گواهی های SSL منقضی شده است. این گواهی ها برای یک دوره خاص صادر می شوند و وقتی به پایان آن دوره می رسند منقضی می شوند.

    رفع خطای Your connection is not private

    با کلیک بر روی نماد قفل در کنار وب سایت خود و انتخاب گزینه گواهی، میتوانید تاریخ انقضا گواهی اس اس ال خود را بررسی کنید. با اینکار جزئیات گواهی SSL شما نشان داده می شود. شما می توانید تاریخ انقضا گواهی را به طور واضح در پنجره مشاهده کنید. بیشتر ثبت کنندگان دامنه و ارائه دهندگان گواهی SSL در صورت نیاز به تمدید گواهی SSL به طور خودکار به شما اطلاع میدهند.

    اگر از یک گواهی SSL رایگان استفاده می کنید، اکثر شرکت های میزبان وردپرس اسکریپت هایی دارند که پس از انقضا به طور خودکار آنها را تمدید می کنند. با این حال، ممکن است این مکانیسم ها از کار بیفتند و گواهی SSL شما منقضی شود. اما نگران نباشید، شما می توانید به راحتی با جایگزینی گواهی SSL خود آن را برطرف کنید. دستورالعمل ها برای انجام این کار بسته به ارائه دهنده گواهی و شرکت میزبان شما ممکن است متفاوت باشد. در واقع، بسیاری از شرکت های میزبان در صورت درخواست آن را برای شما به روز می کنند.

    ۹ . تست سرور SSL

    اگر خودتان به طور دستی گواهی SSL تان را تنظیم کرده اید، برای رفع خطای Your connection is not private مطمئن شوید که همه تنظیمات پیکربندی به درستی کار می کنند. برای انجام این کار می توانید تست سرور SSL را اجرا کنید. این تست به شما امکان میدهد تنظیمات کامل SSL وب سایت خود را بررسی کنید.

    این تست شامل پروتکل TLS، آزمایش متقابل مرورگر و بررسی های تنظیم شده SSL / HTTP است. اسکنر همچنین اطلاعات دقیق در مورد هر آزمون را به شما ارائه می دهد.

    ۱۰. بررسی نام دامنه گواهینامه

    میتوانید گواهی SSL خود را تنظیم کنید تا برای تغییرات مختلف یک نام دامنه کار کند. به عنوان مثال،URL  های www و غیر www.

    اگر گواهی شما فقط برای یک نوع تغییر نام دامنه شما تنظیم شده باشد و با استفاده از تغییر دیگری به وب سایت دسترسی پیدا کنید، این امر منجر به خطای Your connection is not private می شود. گوگل کروم کد خطا را به صورت SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN  نشان می دهد.

    ارور your connection isn’t private همچنین اگر اخیراً وب سایت خود را به یک نام دامنه یا سرور جدید منتقل کرده باشید، ممکن است ظاهر شود. یک راه حل آسان صدور گواهی SSL رایگان برای هر دو نوع تغییر نام دامنه شما است. می توانید از ارائه دهنده میزبانی خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. راه حل دیگر این است که بازدیدکنندگان وب سایت خود را به سمت تغییر نام دامنه صحیح خود هدایت کنید.

    ۱۱ .  پاکسازی گواهینامه SSL در سیستم

    یکی دیگر از روش ها برای رفع  خطا اتصال شما خصوصی نیست در مرورگر کروم پاک کردن گواهینامه ssl در سیستم شما می باشد که می توان گفت این کار مشابه پاک‌سازی حافظه پنهان مرورگر است اما در این روش ابتدا در ویندوز به Control panel مراجعه کرده و آیکون Internet Options را انتخاب کنید از صفحه باز شده وارد قسمت Content شده و بر روی دکمه Clear SSL State کلیک کنید، سپس مرورگر کروم خود را بسته و آن را مجددا راه‌اندازی کنید.

    رفع خطای Your connection is not private

    12. در نظر بگیرید که آیا از Wi-Fi عمومی استفاده می کنید

    خطرات زیادی در ارتباط با استفاده از Wi-Fi عمومی وجود دارد. در واقع، هکرها عاشق Wi-Fi عمومی هستند. بخشی از معادله این است که برخی از شبکه‌های عمومی بر روی HTTPS اجرا نمی‌شوند یا برای انجام این کار به درستی پیکربندی نشده‌اند و به نوبه خود باعث می‌شود مرورگر شما باور کند که وب‌سایت امن نیست. به همین دلیل است که بسیاری از شبکه‌های وای‌فای عمومی مانند شبکه‌های کافه‌ها، هتل‌ها و فرودگاه‌ها از کاربران می‌خواهند تا قبل از اینکه به شما اجازه مرور بدهند، از صفحه پورتال بازدید کرده و شرایط و ضوابط آن را بپذیرند. در صورت نیاز به مرور در این شبکه‌های Wi-Fi عمومی، در اینجا نحوه انجام این کار با خیال راحت‌تر آمده است:

    نحوه اتصال به وای فای عمومی

    • به وای فای عمومی متصل شوید.
    • به سایتی مانند https://www.zhaket.com مراجعه کنید
    • برای پذیرش شرایط و ضوابط مرور، صفحه پورتال باید باز شود
    • وارد شوید، شرایط را بپذیرید.

    1.1.1.1 را در مرورگر خود تایپ کنید یا سعی کنید به شبکه دیگری متصل شوید. بهترین گزینه شما استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) است، زیرا ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری می کند. در هر صورت، بایدها و نبایدهای استفاده از Wi-Fi عمومی را در نظر داشته باشید.

    13. در حالت incognito  به سایت ها مراجعه کنید.

    حالت incognito به شما امکان می دهد بدون ذخیره سابقه یا حافظه پنهان مرور کنید، که می تواند به شما در تجزیه و تحلیل اینکه چرا اتصال شما به مشکل می خورد کمک کند.

    این ۱۱ مراحل رفع خطای Your connection is not secure در کروم در بسیاری از مرورگر ها به صورت مشابه انجام می شود.

    روش های رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست در اندروید

    این خطا Your connection is not secure همانطور که در مرورگر رایانه شما ممکن است ایجاد شود در مرورگر گوشی همراه شما هم این امکان وجود دارد این خطا در صورت بروز با کد Net:: ERR_CERT_DATE_INVALID در صفحه نمایش کروم موبایل شما نمایش داده می شود که یا به علت شناخته نشدن گواهینامه ssl شما یا گاهی اوقات ایمن نبودن ارتباط بین وب سایت و مرورگر نیز باعث بروز این خطا می شود که در ادامه روش های رفع این خطا در سیستم های اندروید را برای شما شرح داده ایم .

      ۲. بروزرسانی ساعت / تاریخ موبایل

    یکی از ساده ترین روش های رفع این خطا در سیستم اندورید آپدیت ساعت و تاریخ است که در این روش به بخش Settings وارد قسمت Data & Time شده و سپس گزینه Automatic date & time را فعال کنید البته در گوشی های سامسونگ تنظیمات زمان گوشی یا همان Data and Time در قسمت General Management قرار دارد و این نکته را فرموش نکنید برای انجام کلیه این تغییرات باید اینترنت شما روشن باشد.

    رفع خطای Your connection is not private

    3. پاکسازی حافظه کش مرورگر موبایل

    یکی دیگر از روش های آسان برای رفع این خطا پاک کردن حافظه مرورگر شما یا کش می باشد برای این کار مرورگر کروم موبایل خود را باز کرده و بر روی آیکون سه نقطه در بالای مرورگر کلیک و گزینه Settings را انتخاب کنید در پنجره جدید گزینه Privacy گزینه Clear browsing data را برای پاکسازی حافظه مرورگر کلیک کنید.

    رفع خطای Your connection is not private

    4.  غیر فعال سازی آنتی ویروس

    ممکن است آنتی ویروس ها و vpn ها گاهی اوقات به دلیل معتبر نبودن گواهینامه های SSL آن ها بلاک کنند و در تنظیمات شبکه شما تاثیر بگذارند به همین علت بهتر است برای مدت زمان کوتاهی آن ها را غیر فعال کنید و مجددا مرورگر خود را باز کنید .

    5.  ریست کردن تنظیمات موبایل

    اگر تمام مراحل بالا را انجام داده اید و همچنان مرورگر شما این خطا را نشان می دهد بهتر است یکبار دستگاه موبایل را ریست کنید که برای این کار وارد Settings و گزینه General Managment را انتخاب نموده و بر روی Factory data reset کلیک کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که حتما قبل از ریست کردن یک پشتیبان از اطلاعات خود دریافت کنید .

    رفع خطای Your connection is not private

    خطای اتصال شما خصوصی نیست یکی از رایج ترین خطا های وردپرسی است که ما در اینجا انواع مدل ها و روش های رفع آن را در سیستم های مختلف شرح داده ایم تا در صورت بروز خطا اتصال شما خصوصی نیست در هر سیستمی این مقاله به شما کمک کند با این خطا و دلایل آن آشنا شوید و نحوه رفع خطای Your connection is not private را در وردپرس یاد بگیرید و بتوانید به راحتی این خطا را رفع کنید .

     


    بازخورد کاربر

    هیچ امتیازی برای نمایش وجود ندارد.


×
×
  • ایجاد مورد جدید...

اطلاعات مهم

برای تجربه رابط کاربری بهتر و تعامل بهتر شما با انجمن ما از کوکی ها استفاده میکنیم قوانین